Calandbrug: complexe renovatie op grote hoogte
Calandbrug: verbindende schakel in de Betuweroute naar het achterland
Capaciteitsstudie railontsluiting havengebied Gent-Terneuzen
Movares onderzoekt welke knelpunten er zullen optreden in het spoornetwerk gegeven de geprognosticeerde groei van het treinvervoer en met welke uitbreidingen/verbeteringen deze knelpunten zijn op te lossen.
Centraal treinbeveiligingssysteem Friesland met procesleiding
Circulaire en duurzame fietsenstalling Eindhoven
Circulaire herinrichting wijk De Parken Apeldoorn
De gemeente Apeldoorn wil een belangrijke bijdrage leveren aan het circulair verantwoord renoveren van de openbare ruimte. Als eerste in Nederland wil zij de werkzaamheden in de wijk De Parken circulair aanbesteden via “Rapid Circulair Contracting”. Movares adviseerde over de inrichting van de aanbestedingsprocedure.
Commissie Wateroverlast STOWA: opzetten onderzoeksagenda
De commissie Waterlast van STOWA heeft Movares gevraagd bij gemeenten en waterschappen op te halen welke onderzoeksvragen er leven per kennisveld.
Conditie groen Amsterdam
Conditiemonitoring trambaan Brabo1
Antwerpen bouwt snelle tramlijnen naar de eerste gordel van randgemeenten om de mobiliteit te verbeteren, een goede verbinding tussen het stadscentrum en de randgemeenten te realiseren, files terug te dringen en de verkeersveiligheid te verbeteren. In het project Brabo 1 zijn de tramlijnen Deurne-Wijnegem en Mortsel-Boechout en een nieuwe werkplaats in Deurne gebouwd. Dit is gedaan door middel van een PPS-contract. Het bijzondere van deze contracten is dat de bouwende partij ook twintig jaar verantwoordelijk is voor het onderhoud. Aannemer Frateur de Pourq heeft twee tramlijnen aangelegd en een werkplaats gebouwd en deze zes jaar in onderhoud gehad. De aannemer heeft Movares verzocht een conditiemonitoring uit te voeren.