Hanzelijn: landschappelijke inrichting
Na jarenlange voorbereiding is het eind 2012 een feit geworden: de Hanzelijn verbindt Lelystad via Dronten en Kampen met Zwolle. De 50-kilometer lange spoorlijn doorkruist zeer diverse landschappen: de oude polders bij Hattem en Kampen en het ‘nieuwe land’ van Oostelijk Flevoland. Movares leverde zowel landschapsontwerpen als de engineering van D&C contracten voor de nieuwe Hanzelijn.
Betrouwbaarheid in Nederland
Betrouwbaarheid elektriciteitsnetten – Movares. Movares analyseert de storingscijfers van alle Nederlandse netbeheerders.
KARGO: renovatie en vernieuwing van acht stalen boogbruggen
Movares adviseert en ontwerpt voor de aannemerscombinatie KWS-Mercon de Loenerslootsebrug, Weesperbrug, Overeindsebrug en Breukelerbrug.
Risicogestuurd inspecteren
Programmeringsinspecties voor Rijkswaterstaat.
Van schades registreren naar risico’s analyseren.
Hanzelijn: 200 km per uur
De Hanzelijn is geschikt voor het rijden met maximaal 200 km per uur, waarbij er een aangepast bovenleidingsysteem wordt gebruikt. ProRail en Movares hebben succesvol snelheids- en veiligheidstesten uitgevoerd op de Hanzelijn. De lijn is voorzien van mixed-signalling, waardoor er treinen zowel met ERTMS als met ATB-EG kunnen rijden.
Hanzelijn: station Dronten, station Kampen-Zuid
Integrale inspectie sluiscomplex Panheel
Uithoflijn
ATB Vv (Automatische Trein Beïnvloeding Verbeterde versie)
ATB Vv (Automatische Trein Beïnvloeding Verbeterde versie) is een aanvulling op ATB-EG (Eerste Generatie). ATB Vv dicht het ‘snelheidsgat’ van ATB-EG.