Alternatievenstudie overweg Rijksweg Noord Elst
Vervanging spoorbeveiliging metronetwerk RET
RET vervangt in de komende jaren alle 42 spoorbeveiligingsinstallaties op de Erasmuslijn en de Callandlijn van de Rotterdamse metro’s. Het verkeersleidingsysteem en de (ATP) rijtuigapparatuur blijft ongewijzigd.
RandstadRail
Bij het ontwerp en de bouw van RandstadRail van 2003 tot 2007 heeft Movares grote delen van het RandstadRail traject ontworpen, het integraal veiligheidsmanagement uitgevoerd, de uitvraag voor de spoorbeveiliging geschreven en de realisatie ervan begeleid.
Strategische visie voor het openbaar vervoer in de Zuidvleugel
RegioMetro / IJmeerverbinding
Weesperbrug
Langs het Amsterdam-Rijnkanaal in Nigtevecht werkte bouwcombinatie KWS-Mercon naar een ontwerp van Movares aan de nieuwe Weesperbrug.
Innovatieve 380 kV hoogspanningsverbinding met Duitsland
Het project Doetinchem – Wesel 380 kV behelst het ontwerp en de aanleg van een nieuwe 380 kV hoogspanningsverbinding met innovatieve Wintrack-masten.
Risico Inventarisatie Natte Kunstwerken (RINK)
Movares voert voor Rijkswaterstaat integrale RAMS-analyses voor vijftien objecten waaronder duikers, beweegbare bruggen, sluizen en gemalen uit in project RINK (Risico Inventarisatie Natte Kunstwerken).
Uitbreiding emplacement Maasvlakte West (MWU)
Movares verzorgt het integrale ontwerp, ondersteunt de uitvoering en stelt het opleverdossier samen van de verdubbeling van dit emplacement: van 18 naar 36 sporen.