De Hanzelijn is geschikt voor het rijden met maximaal 200 km per uur, waarbij er een aangepast bovenleidingsysteem wordt gebruikt. ProRail en Movares hebben succesvol snelheids- en veiligheidstesten uitgevoerd op de Hanzelijn. De lijn is voorzien van mixed-signalling, waardoor er treinen zowel met ERTMS als met ATB-EG kunnen rijden.

In opdracht van ProRail heeft Movares de laatste fase van het project gecoördineerd waarin systemen en processen in hun onderlinge samenhang zijn getest: SIT-3. Een belangrijk onderdeel van SIT-3 testen zijn die voor de vrijgave van vervoer van reizigers. Daartoe zijn met een Duitse Hogesnelheidstrein (ICE) testritten gemaakt met deze snelheid, onder het nieuwe Europese beveiligingssysteem ERTMS. Movares heeft het integrale testprogramma opgezet en uitgevoerd. Hierdoor kon de eis van 200 km/u op een beheersbare en veilige manier worden aangetoond.

Adviseur SysteemIntegratie / testcoördinatorrob.vd.hek@movares.nl+316 - 53 52 75 55

Kenmerken van dit project

 
LocatieKampen, Dronten, Drontermeertunnel
 
KlantProRail

Wie zijn onze experts?

Adviseur SysteemIntegratie / testcoördinatorrob.vd.hek@movares.nl+316 - 53 52 75 55

Word jij onze nieuwe collega?