Vervanging spoorbeveiliging metronetwerk RET

RET vervangt in de komende jaren alle 42 spoorbeveiligingsinstallaties op de Erasmuslijn en de Callandlijn van de Rotterdamse metro’s. Het verkeersleidingsysteem en de (ATP) rijtuigapparatuur blijft ongewijzigd.

Op grond van een helder en praktisch plan van aanpak heeft Movares de opdracht gekregen om voor RET het Integrale Safety Management van dit project uit te voeren.

General Electric is gecontracteerd voor de ontwikkeling en realisatie van deze installaties. RET heeft geëist dat de system engineering conform Cenelec EN50126 wordt uitgevoerd, waarbij het te leveren systeem dient te voldoen aan SIL4.

De ombouw van de installaties in inmiddels in volle gang. Nadat eerst drie pilot-installaties succesvol in dienst zijn gesteld, is er begin 2013 een start gemaakt met de ombouw van de overige installaties op de stations en langs de metrobaan. Rond 2016 worden de laatste installaties opgeleverd en wordt het project afgerond.

Kenmerken van dit project

 
LocatieRotterdam
 
Periode2013 - 2016
KlantRET

Word jij onze nieuwe collega?

Kennisgebieden

Onze diensten