Tussen Almere en Amsterdam wordt de infrastructuur flink verbeterd. Rijkswaterstaat bouwt een nieuwe, bredere A1. En deze bredere A1 vereist een nieuwe spoorbrug bij Muiderberg.

Staal-/ conserveringsspecialist en adviseurandre.klarenbeek@movares.nl+316 - 53 95 05 56

Vraag van de opdrachtgever

Een team vakinhoudelijke specialisten (Seinwezen / Energievoorziening / Kabels & Leidingen / Baan & Spoorwegbouw / Civiele techniek / Bruggen) dat het bouwteam adviseert door middel van uitvoeringsbegeleiding.

Uitgevoerde werkzaamheden

In het weekend van 20 en 21 augustus 2016 vond een grote buitendienststelling plaats waarin de spoorbrug bij Muiderberg gesloopt werd. Daarna werd de nieuwe spoorbrug op zijn plaats geschoven en aangesloten op het landelijke spoornetwerk. Vanaf vrijdag 26 augustus reden de eerste treinen weer over de brug. Diverse disciplines van Movares, onder andere civiele techniek, baan- en spoorwegbouw, treinbeveiliging, kabels & leiding en energievoorziening, hielden zich bezig met het toetsen van de producten, het proces, de voortgang van het project zodat het bouwteam geadviseerd kon worden.

Bijzonderheden

Met een lengte van 255 meter lang en 17 meter breed is de nieuwe brug de langste spoorbrug van Europa.

Samenwerking

VolkerRail, ProRail

Meer informatie: Andre Klarenbeek en/of Patrick Brouwer 

Kenmerken van dit project

 
LocatieMuiderberg
ArchitectZwarts & Jansma Architects
 
Periode2014 - 2016
KlantRijkswaterstaat en het consortium SAAone (bestaande uit VolkerWessels, Boskalis, HOCHTIEF en DIF)

Wie zijn onze experts?

Staal-/ conserveringsspecialist en adviseurandre.klarenbeek@movares.nl+316 - 53 95 05 56

Word jij onze nieuwe collega?