Vraag van de opdrachtgever

In het verlengde van de huidige EMO-kade aan de noordzijde van de Mississippi-haven zijn 2 nieuwe kademuren gepland. De eerste kade (kade M5) wordt 293 m’ lang met een contractdiepte aan de kademuur van NAP -12.65m. Voor deze kademuur komt een kraanponton. Voor het kraanponton, op ca. 25 meter voor de kademuur,  komen 4 afmeerpalen met een contractdiepte van NAP -18.65m voor “Capesize” schepen. Naast kade M5 komt een kade van 257 m’ (kade M6) met een contractdiepte van NAP -16.65m voor “Panamax” schepen. Voor de beide kademuren moeten ook baggerwerken worden uitgevoerd en de bestaande glooiingen worden verwijderd. Beide te ontwikkelen kaden zijn bestemd voor de overslag van kolen.

Uitgevoerde werkzaamheden

De werkzaamheden vanuit het System Engineering team betroffen het uitvoeren van de processen zoals beschreven in NEN EN 15288.

Het betrof de activiteiten:

  • Eisenanalyse,
  • Systeemdecompositie,
  • Contextanalyse,
  • Stakeholderanalyse,
  • Functionele analyse,
  • Raakvlakmanagement,
  • Configuratiemanagement
  • Verificatie en Validatie
  • Integratie van contractdocumenten.

Kenmerken van dit project

 
LocatieRotterdam
 
Periode2010 - 2010
KlantHavenbedrijf Rotterdam

Wie zijn onze experts?


Word jij onze nieuwe collega?