Het huidige treinspoor in Delft is een knelpunt. Langs de historische binnenstad loopt een tweesporig treinviaduct dat niet berekend is op de groei van het treinverkeer. Het tweesporige treinviaduct is nu als een flessenhals in het drukste spoortraject van de Randstad, met 350 treinen per dag. Het treinviaduct levert bovendien veel geluidsoverlast voor omwonenden en ook veiligheidsrisico’s op. Daarnaast is het huidige station van Delft krap en voldoet het niet meer aan de eisen van deze tijd. Daarom wordt de spoorzone van Delft grondig aangepakt.

ProRail ontwikkelt een 2.300 meter lange spoortunnel met ruimte voor vier sporen, een ondergronds station, een ondergrondse parkeergarage.

De ruimte, die ontstaat doordat het spoor ondergronds gaat, wordt opnieuw ingericht door de gemeente Delft. Er komt o.a. een nieuw stadskantoor bovenop het ondergronds station. Ook worden er nieuwe woningen en kantoren gebouwd en is er volop ruimte voor groen en water.

Vraag van de opdrachtgever

Movares is onderdeel van het projectteam van ProRail en adviseert de gemeente Delft op het gebied van inrichting openbare ruimte. Movares is betrokken bij de uitvoeringsbegleiding, is verantwoordelijk voor het Toetsmanagement en adviseert op het gebied van Contractwijzigingen. Daarnaast zijn zij als eerste aanspreekpunt voor de aannemer essentieel voor een goed verloop van de voortgang van het project.

Kenmerkend voor het contract is dat alle conditionerende aspecten, waaronder sloop opstallen en omleggen Kabels en Leidingen onderdeel zijn van het D&C-contract UAV-GC 2005.

 

Contactpersoon: ing. Jaap Dorrepaal, (030) 265 33 88

Kenmerken van dit project

 
LocatieDelft

Word jij onze nieuwe collega?