Voor dit project levert Movares een grote inbreng op het gebied van financieel/juridische afspraken met de kabel- en leidingbeheerders en telecom aanbieders.

De tweede Coentunnel verbindt de A8 en A10. De twee tunnels krijgen samen acht rijstroken, waarvan er twee inzetbaar zijn als wisselstrook. De A8 krijgt bredere rijbanen en Rijkswaterstaat legt er een parallelrijbaan aan vanaf het knooppunt Coenplein tot en met de aansluiting Oostzaan. Knooppunt Coenplein wordt aangesloten op de wisselstrook. De A10 west wordt gedeeltelijk verbreed, namelijk tussen de Coentunnel en de aansluiting S103, Haarlemmerweg. De aanleg van de Tweede Coentunnel alléén is niet voldoende. Daarom wordt tussen de Coentunnel  en knooppunt Raasdorp de Westrandweg (A5) aangelegd. Deze Westrandweg gaat de A10 ten zuiden van de Coentunnel verbinden met het knooppunt Raasdorp (A5/A9). De gehele Westrandweg krijgt 2x2 rijstroken met vluchtstrook en twee nieuwe aansluitingen in het westelijk havengebied. De tweede Coentunnel en Westrandweg zorgen ervoor dat de Noordelijke Randstad beter bereikbaar wordt.

Movares verzorgt de financieel juridische afspraken conform het Uitvoeringsprotocol kabels en leidingen, Overeenkomst/Nadeelcompensatieregeling kabels en leidingen 1999 (NKL’99) en Telecommunicatiewet. Vanzelfsprekend adviseren wij de opdrachtgever ook over juridische geschillen.

Vraag van de opdrachtgever

Het leveren van juridische ondersteuning en financieel advies over de schaderegelingen van de verleggingen kabels en leidingen.

Uitgevoerde werkzaamheden

Het toetsen van ingediende eindafrekeningen.

Het adviseren omtrent juridische geschillen.

Kenmerken van dit project

 
LocatieHaarlem
 
Periode2008 - Heden
KlantRijkswaterstaat

Word jij onze nieuwe collega?