Vervanging Rijnhavenbrug te Alphen aan den Rijn
Infrastructuur, kunstwerken en betonbouw OVT Utrecht
De OV-Terminal Utrecht is de meest complexe puzzel op bouwtechnisch, logistiek en organisatorisch gebied die Movares tot nu toe mocht oplossen.
Installaties OV-Terminal Utrecht
Naast hun noodzaak om een gebouw te laten functioneren hebben Installaties ook grote raakvlakken met bouwkunde, de constructie, architectuur en brandveiligheid.
Variantenstudie en ontwerp lift en trap Bodecentrum Zaandam
Constructies OV-Terminal Utrecht
Het hergebruik van materialen en bestaande constructies was een van de bepalende vertrekpunten voor het ontwerp van de OV-Terminal Utrecht, dat de constructeurs van Movares samen met Benthem Crouwel Architects realiseerden.
Bouwmanagement en projectfasering OV-Terminal Utrecht
De opdrachtgever koos voor een verbouwing met het station open en zoveel mogelijk hergebruik van bestaande constructies. Dit had grote gevolgen voor de workflow van Movares: bouwmanagement en –fasering speelden een grotere rol dan ooit.
OV SAAL C Coördinatieplatform
Station Halfweg
Om de bereikbaarheid te vergroten van ‘Sugarcity’, het herontwikkelingsproject van de voormalige suikerfabriek, is in Halfweg in 2012 een nieuw station geopend.
Station Hemboog, Sloterdijk
Het Hemboogstation, gebouwd op en onder het bestaande Hemboogviaduct, is een staaltje van eigentijdse ingenieurskunst gecombineerd met een strakke en heldere vormgeving.