In de periode 2012-2021 wordt in Denemarken de volledige bestaande spoorwegbeveiliging inclusief de verkeersleiding (Traffic Management Systeem = TMS) vervangen door een ERTMS-spoorwegbeveiliging en een moderne TMS. Het land is verdeeld over twee contracten: Alstom levert nieuwe systemen in oostelijk Denemarken en Thales in westelijke Denemarken.

Vraag van de opdrachtgever

Alstom heeft Movares gevraagd safety managers te leveren. Ello Weits richt zich op het Traffic Management Systeem.

Uitgevoerde werkzaamheden

Het nieuwe Traffic Management Systeem kent zeer geavanceerde functies op het gebied van de bijsturing: een decision support systeem doet voortdurend voorstellen aan de treindienstleider. Deze grote mate van automatisering noodzaakt tot nieuwe concepten voor de veiligheidskritische handelingen. Een tweede reden om de veiligheidskritische handelingen opnieuw te definiëren zijn de strenge veiligheidseisen die aan het totale systeem (ERTMS-beveiligingssysteem én TMS) zijn gesteld.

De bijdragen van Ello Weits liggen op het gebied van de veiligheidsanalyses (incl. het ontwikkelen van nieuwe veiligheidsprincipes), het samenstellen van Safety Cases en safety management (overleg met safety team, overleg met project team, overleg met opdrachtgever over m.n. de SRACs en ‘exported hazards’ en overleg met de Independent Safety Assessor).

Kenmerken van dit project

 
LocatieKopenhagen
 
Periode2012 - Heden
KlantAlstom Denemarken

Word jij onze nieuwe collega?