In opdracht van dierenpark Apenheul heeft Movares de loopstromen van de bezoekers in kaart gebracht. In het onderzoek is voornamelijk gekeken naar de verblijfsduur van bezoekers op de terrassen en bij de verschillende apensoorten en de routekeuze van bezoekers door het park. Deze informatie wordt gebruikt voor crowd simulaties, die uitgevoerd worden om de bezoekerservaring in het park te optimaliseren.

Vraag van de opdrachtgever

Doel van de simulaties was om het gedrag van bezoekers in het park in kaart te brengen. De Apenheul wil haar bezoekers een zo leuk mogelijke bezoekerservaring bieden. Een mogelijke aanpak hiervoor is het aanbieden van alternatieve routes bij grote drukte, of het organiseren van voederpresentaties op rustige punten in het park om de bezoekers beter over het park te verspreiden.

Uitgevoerde werkzaamheden

Movares heeft in de week van 23 t/m 26 augustus 2016 bezoekers en apen geobserveerd in het park om antwoord te krijgen op de 35 onderzoeksvragen. In het onderzoek is voornamelijk gekeken naar de verblijfsduur van bezoekers op de terrassen en bij de verschillende apensoorten en de routekeuze van bezoekers door het park. Alle observaties zijn helder en overzichtelijk uitgewerkt; op basis hiervan wil dierenpak Apenheul de bezoekerservaring in het park optimaliseren.

Bijzonderheden

Movares heeft de huidige situatie in het park in kaart gebracht met een zelf georganiseerd en geanalyseerd loopstromenonderzoek. Visualisatie van de bezoekersstromen hebben we gedaan met behulp van crowd simulatie.

Kenmerken van dit project

 
LocatieApeldoorn
 
Periode2016 - 2016
Klantdierenpark Apenheul

Word jij onze nieuwe collega?

Kennisgebieden