Zowel Nederlandse als Duitse treinen halteren op station Venlo. Deze maken gebruik van verschillende bovenleidingspanningen. Om voor elke trein de juiste spanning op de bovenleiding te zetten, gebruikt Venlo een ‘BVLO’: een bovenleiding-omschakelinrichting. De verouderde BVLO is in 2014 geheel vervangen door een slim, innovatief en toekomstvast systeem dat is opgeleverd aan ProRail.
Vraag van de opdrachtgever
ProRail wilde een turn-key oplossing voor de vervanging van de BVLO-installatie en de besturing. Bovendien eiste ProRail minimaal dezelfde of betere functionaliteit.
Uitgevoerde werkzaamheden
Movares heeft het ontwerp gemaakt en het hele proces begeleid, vanaf de realisatie, het testen tot de indienststelling van de nieuwe BVLO. Het project is met een korte doorlooptijd gerealiseerd en tijdens een buitendienststelling van slechts één etmaal succesvol in gebruik genomen.
Bijzonderheden
Movares functioneerde in dit project als hoofdaannemer; de aannemer en de leverancier zijn door Movares gecontracteerd. De klant had zo slechts één aanspreekpunt gedurende het gehele project.
Samenwerking
BAM Infra, HIMA Benelux
Innovatie een van onze pijlers
Kenmerken van dit project
Locatie | Venlo |
---|
Periode | 2013 - 2014 |
---|---|
Klant | ProRail |